Sunday, February 8, 2009

~~Gerai Buah Campur ngan Bubble Tea~~


aku pun terkejut gak biler awek aku ajak berniaga masa family day kat kolej uo.. aku cadang nak berniaga buah.. mcm2 jenis buah segar2 lah.. aku nak packing buah campur 1 pack RM2 tapi banyak, kalo org nak beli xla rase rugi.. puas hati lah kirenya.. hehehe sebenarnya dalam kepala aku dah ader banyak idea aku nak buat untuk bisnes nie..hahhahha.. seronok gak cari pengalaman nak buat bisnes nie... heheheh aku ingat nak jual jambu batu,jambu madu, nangka,pisang montel, kedondong, sekuang, mangga, mempelam,betik, tembikai, nenas, betik, ciku dan semua jenis buah yg dapat aku cari nanti.
mondus operandi nanti mcm nie.. semua buah aku perlu buang kulit bersih2kan pastu masuk dalam plastik lutsinar.. aku susun banyak2 n buat cocok2 gak kasi meriah sikit, baru lah org geram nak beli.......tul tak janji buah sentiasa penuh.. hahahhaha
family day nie 13-15mac nie. So kitorang prepare lah nak berniaga nie.. awek aku plan nak jual bubble tea
hehhe.. so skang nie aku suh dia usya g beli barang2 nak siapkan bubble tea tuu... ape alat yg patut ade ek, pastu kena blaja buat dulu.. pastu baru leh sale kat org.. aku nampak ade harapan sbb tak ramai lg org buat benda alah nie.. ade sambutan kot.. nak cuba sesuatu yg baru kan... hehehehhe... aku handle bahagian buah and dia bubble tea.. ok gak.. kecilan2 buat bisnes kan...

3 comments:

Anonymous said...

Jual buah yg dipotong2 tu idea bagus. Modal kecil, tapi untung besar.
View Profile: Rantong

NdraScBhn said...

hahaha.. sape rantong nie, thank la support bisnes kecik2lan nie.. Sebenarnya objektif utama nak tgk kerjasama antara aku dan dia jer.. boleh tak susah senang bersama. hehhehe

pal7 said...

bgs2...blaja la wat bisnes kecil2an..
nant leh r wat besar2an plak..hehe