Saturday, February 14, 2009

Bekam

"uztaz yang buat bekam aku, nampak tak janggut dia tuu! pasal janggut lah aku confident tuu"

"nampak tak darah kotor dalam badan sedang dikeluarkan. tak sakit pun"

"23tahun darah kotor nie dalam badan sememangnya kena keluarkan"

"sebaik-baik pengubatan yang kamu gunakan adalah berbekam"
salam sejahtera semua, aku nak cerita sedikit lah pasal aku buat bekam 2 hari yang lepas. Sebenarya dah lama aku pasang niat nak berbekam nie dari awal tahun lepas lagi.. macam2 halangan aku tempuhi such as tak da masa nak buat, kedai bekam tutup lah and kos dia tinggi. nak jadikan cerita aku pun jumpa satu gerai berbekam nie kat dewan gemilang so aku ambik peluang nie untuk aku buat bekan..

mula2 aku survey dulu ape kebaikan bekam nie, n than pas uztaz tuu cerita mcm2 kat aku pun kate nak try lah coz nie lah 1st aku nak berbekam kan. 1 point bekam rm5 aku just nak buat kat belakang jer tapi uztaz tuu kater sebenaryan nak mujarab lebih kena buat kat kepala la. baru power sikit.. mula2 aku pk giler nak kena cukur kepala, pastu mesti sopeng kepala kau.. aku takan nak biar rambut aku botak tengah kan, kena cukur.. so aku suh dia buat kat belakang je lah... huhuhuu....

aku serba salah pk nak buat ke tak bekam atas kepala nie . adoy susah nak buat pilihan dan pertimbangan sebenarnya. aku pk alang2 nak buat bekam baik buat je kat kepala, entah biler lagi boleh buat entah. Klu aku buat kena cukur kepala, botak kat tgh2, mcm maner aku nak g kelas? gie kerja? gie meeting? gie tutorial? kuar makan? adoy takan dalam kelas nak pakai topi? pakai songkok? nanti mesti orang peliknya, apsal dah insaf ker? huhuhu pening aku fikir pasal benda alah nie.. last sekali aku ambik keputusan yang paling berisiko. aku cukur rambut kat kepala aku sikit untuk beri laluan kepada proses berbekam.. huhu aku redha je lah. tapi dalam masa yang sama aku dalam keadaan tertekan untuk tunggu masa rambut aku tumbuh sepenuhnya. aku nak ucapkan terimak kasih kepada gfku kerana memberi sokongan di atas keputusan yang aku buat. so saksikanlah kepala aku selepas berbekam yang sangat menyeramkan. sob.sob.sob....

"cuba tgk darah pekat mcm lintah yang dah lama tersumbat dalam badan aku"

"berbekam di kepala dapat menguatkan daya ingatan dan badan rasa semakin ringan"

"rambut yang dicukur menghilangkan kemachoan ku"


"inilah hasil kepala aku di botakan di tengah-tengah"

3 comments:

pal7 said...

gile lu macho siot wat botak pale..xpe2..untuk kebaikan gak kan??..

NdraScBhn said...

bro lu tak tau gua punya derita bro, kena cover pale botak.. hahhaa. aku harap sgt rambut gua cepat tumbuh tak sanggup nak cover lg bro.. hahahaha

sabrina said...

Rilexlah sayang...rambut tumbuh cepatlaa..awak hebat gler wat bekam..berani tul bf saya nie!!..saya nak termuntah tgk darah tue!!..pening2