Wednesday, January 21, 2009

Welding Engineer Semakin Menyinar


Pilihan aku untuk menyambung pengajian ke peringkat master nie, adalah pilihan tepat dan berada dilandasan yang betul untuk mencapai welding engineer. Hari ini tercatat sejarah di mana UKM-MFI- NGV Tech telah telah mengadakan kata sepakat dan duduk satu meja membincangkan perkembangan dunia welding di Malaysia, terutamanya dalam bidang joinning n fabrication. aper yang aku nak cerita kat sini adalah NGV tech ini adalah sebuah kilang bumiputera yang pertama yang buat shipbulding dan repair shipbulding. So kat kilang nie menggunakan aluminium untuk buat kapal.. hampir 90% body kapal nie buat dari alumnium..
aper yang bestnya bagi aku dari lawatan ke industri kapal nie adalah lubuk aku mencari maklumat mengenai welding.
(orang-orang kuat yang membantu menjayakan program kerjasama antara pihak universiti dengan pihak NGV Tech. dari kanan En.Nasrizal, En. Abdul Aziz , Mr. Harriss dan Dr Azman)


Di sini, mungkin jadi titik mula aku menjalankan penyelidikan aku diperingkat sarjana ini. aku berpeluang jumper ngan otai2 welding masa lawatan tadi. Aku juga sangat bertuah dan berbangga kerana semua orang memberi kerjasama dan sokongan yang padu atas usaha pihak UKM-MFI untuk membantu industri menyelesaikan masalah yang timbul mengenai welding alumium.. hehehe aku adalah salah seorang player yang akan menyumbangkan sumbangan dari terbitan-terbitan journal mengenai welding aluminium ini..




aku harap ini adalah titik mula untuk mencapai apa yang aku idamkan dalam hidup ini. sebenarya banyak yang aku nak tulis blog nie tapi tak tau nak cerita dari aspek teknikal supaya maklumat yang berguna dapat kongsi bersama. apa yang penting aku just nak buat laporan peribadi apa yang aku lakukan dalam proses penyelidikan tesis sarjana ini..

1 comment:

pal7 said...

bro..tahniah..

wa respect lu daa..