Wednesday, January 14, 2009

Gadis Kesayangan Kena "chicken pox"



pada hari isnin lepas, aku baru balik dari kuantan pas tolong mak aku kat kafe UMP. aku jage kaunter makanan kat kafe 3&4.. masyuk gak hari tuu, sebab just 3 kafe jer bukak time tuu kan, so kurang lah pesaingan.. biasa nyer ader 5 kafe..
Sebenarnya aku nak citer, aku dah janji ngan gf aku nak balik kat UKM sama-sama, so dia kena tunggu lah aku kat kl central coz aku ambik bas kul 2 dari kuantan.. aku sampai kat kl dalam kul 5.30ptg.. aku pun terus naik monorail g kl central.. dalam kul 6 sampai la.. aku jumper ngan gf aku pastu lepak kat McD. aku makan double prosperity ngan bubur ayam dia order fillet o fish jer..
aku borak2 ngan dia, sian plak kat dia sbb mgadu sakit kt kepala.. dia nak demam.. tapi aku tak suspek sangat dia nak kena "chickenpox"..
esok pagi dia call aku nak g bank nak tukar kad visa maybank.. gile lama tunggu kat sejam leh plak dia punyer finger print tak leh detect.. time tuu dah dia dah mengadu dah sakit kepala mcm nak demam.. pastu terus antar kat PK(pusat kesihatan).. lepas tuu aku bawak dia g minum air kelapa plak.. tapi dia nampak ceria n sweet lagi time tuu walaupun dia tengah tahan kesakitan..
petang tuu memang aku dah plan nak g gym ngan dia, dalam misi nak turunkan berat badan... kesian plak aku kat dia , dah la sakit kena ikut aku g gym.. tapi aku memang nak dia rehat jer tapi dia pun satu jenis tak nak dengar cakap aku.. nak jer mengikut.. aku suh dia jogging naik basikal jer...

malam tuu kuar g maplay.. memang dah banyak biji2 naik kat muka dia.. kat badan pun ader gak.. dah hbs mkn aku antar dia balik.. memang chickenpox nie makin aktif.. so aku nasihatkan dia suh balik umah jelah.. coz aku kat sini pun bukan leh jaga dia sepenuh masa pun.. biar dia duk ngan mak dia senang ape2 mak dia leh tgk dia..

akhir kata kepada kekasihku.. jangalah risau chicken pox tuu mayb makan mase nak baik, so rajin2 makan ubat dan rehat secukupnya.. jgn sedey2 lagi.. nanti ader mase kiter leh lepak sama2 lagi.. sekian sajer cerita awek kena chicken pox.. sajer nak share coz sayang kat dia..

3 comments:

pal7 said...

cian kt gadis ko..sok luse baik r dia tuh..sabo2..

sabrina said...

awak tak rasa ker muka saya macam bapok dalam gambar nie?...hahahaha

NdraScBhn said...

xdelah nampak bapok sgt syg..tapi kire muka besar... giler bapok tak selera sy syg...